Dieta śródziemnomorska – Najważniejsze atrybuty

dieta śródziemnomorska

Jak wiadomo nie od dziś, mieszkańcy regionu Morza Śródziemnego generalnie cieszą się dobrym zdrowiem, długowieczną witalnością i przyjemnym życiem. Wiele przeprowadzonych badań pozwoliło udowodnić, że jedną z kluczowych ról w tym zakresie odgrywa ich specyficzna dieta i kultura odżywiania, generalnie znane jako dieta śródziemnomorska.

Dieta śródziemnomorska polecana jest niemal wszystkim osobom z chorobami wieńcowymi i układu krążenia, a także zmagającym się z wysokim poziomem złego cholesterolu we krwi, nadmiernie otyłym, a także cierpiącym na nadciśnienie tętnicze krwi. Niezliczona ilość osób na całym świecie stosuje jednak dietę śródziemnomorską w celu naturalnej poprawy wyglądu skóry, włosów i paznokci. Dieta śródziemnomorska niezwykle bogata jest w mikro i makroelementy, odpowiedzialne m.in za dobre samopoczucie, nienaganne zdrowie i naturalny wygląd.

Zasadniczą cechą diety śródziemnomorskiej jest zdrowe, różnorodne, a także świeże i lekkostrawne jedzenie. W zgodnym z nią jadłospisie występować powinno bogactwo warzyw i owoców, a także makaronów pełnoziarnistych, nieprzetworzonych kasz, ryż naturalny czy pełnoziarniste pieczywo. Podstawę każdego posiłku powinny stanowić świeże ryby i owoce morza. Mieszkańcy krajów położonych wokół Morza Śródziemnego w celu właściwego przyrządzania i doprawiania swoich potraw stosują jedynie oliwę z oliwek. Kuchnia śródziemnomorska kojarzona jest również z szerokim wykorzystywanie czosnku i cebuli. W zamian gęstych i tuczących sosów stosuje się zwykle gęsty jogurt naturalny. Dieta z tego regionu charakteryzuje się z praktyczną rezygnacją z alkoholu, poza oczywistym spożyciem wina, które często stanowi istotny dodatek do posiłków obiadowych i wieczornych. Dieta śródziemnomorska zasadniczo nie zawiera tłustych potraw mięsnych, a także wysoko przetworzonych produktów i półproduktów. Zaleca się głównie świeże i pochodzące często z ekologicznych upraw artykuły spożywcze.

Dieta śródziemnomorska przynosi bardzo szybkie efekty, nie tylko w zakresie odchudzania i utraty centymetrów, ale również w zakresie lepszego wyglądu i zdecydowanie dobrego samopoczucia. Nic dziwnego, że stanowi ona jeden z głównych sposobów odżywiania wielu sportowców, wymagających najlepszych i zdrowych składników odżywczych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *