Dieta kopenhaska – Główna charakterystyka

dieta kopenhaska

Wiosna to czas, totalnego szaleństwa na punkcie przeróżnego rodzaju diet wyszczuplających. Panie, marzą o uzyskaniu pięknej sylwetki na lato, na co potrzeba zwykle nieco czasu. Diet w sieci, książkach oraz w wielu innych źródłach, można znaleźć mnóstwo. Do najbardziej znanych jednak, należy dieta kopenhaska.

Dieta opiera się na przestrzeganiu ściśle ustalonego menu, przez okres około 13 dniu. Co ciekawe, nie tylko w tym czasie będziemy tracić kilogramy, ale także po jego zakończeniu. Menu, ma na celu bowiem nie tylko zmniejszenie ilości przyjmowanych kilokalorii w czasie wspomnianych 2 tygodni, ale przede wszystkim przyspieszenie procesu spalania oraz przemiany materii. Idealni więc, nadaje się ona dla wszystkich osób, cierpiących na zbyt powolny proces przemiany materii w organizmie.

Dieta, nie powoduje osłabienia organizmu na skutek drastycznego ograniczenia przyjmowanych do tej pory kalorii. Dlatego też, doskonale nadaje się również dla osób prowadzących aktywny tryb życia. Menu, na każdy dzień obejmuje trzy posiłki, z czego środkowy z nich- obiad, musi zostać spożyty w okolicach godziny 13. Ostatni posiłek natomiast, jemy do godziny 18. Jeśli do tej pory, nasze menu było bardzo różnorodne, z pewnością odczujemy jego zmianę na bardziej monotonną, co nie znaczy jednak, że gorszą. Zupełnemu wyeliminowaniu z diety podlegają słodycze, słodycze, alkohol oraz produkty zbożowe. Z pewnością wiele osób odetchnie z ulgą, słysząc, iż dozwolone jest również picie kawy – jedna filiżanka dziennie.

Ile kilogramów można schudnąć, stosując dietę? Tutaj nie ma jednoznacznej odpowiedzi, na takie pytanie. Każdy organizm jest nieco inny, i proces pozbywania się zbędnych kilogramów może przebiegać u każdego w nieco odmienny sposób. Według badań oraz sondaży, możliwe jest pozbycie się od 7 do nawet 20 kilogramów. Oczywiście warunkiem jest bardzo rygorystyczne dostosowanie się do zasad diety. Ważną kwestią, jest również fakt, że po zakończeniu diety możliwy jest powrót do normalnego żywienia, pod warunkiem jednak, że będziemy robić to stopniowo. Dieta kopenhaska jest jedną z najczęściej i najchętniej stosowaną zarówno przez gwiazdy kina i estrady, ale także przez wielu ludzi, potrzebujących ekstremalnego odchudzenia. Więcej o diecie kopenhaskiej można przeczytać TUTAJ.

Proponowany jadłospis w diecie kopenhaskiej:

 

Dzień 1 i dzień 8

  • Śniadanie: 1 kubek czarnej kawy, 1 łyżeczka cukru.
  • Obiad: 2 jajka na twardo, 1 pomidor, gotowane brokuły lub szpinak.
  • Kolacja: 1 kawałek chudego mięsa wołowego, sałata z olejem i cytryną.

 

Dzień 2 i dzień 9

  • Śniadanie: 1 kubek czarnej kawy, 1 łyżeczka cukru.
  • Obiad: 1 duży kawałek mięsa wołowego, sałata z olejem i cytryną.
  • Kolacja: 1 plaster szynki i 2/3 kubka naturalnego jogurtu.

 

Dzień 3 i dzień 10

  • Śniadanie: 1 kubek czarnej kawy, 1 łyżeczka cukru, 1 grzanka.
  • Obiad: gotowane brokuły lub szpinak, 1 pomidor, 1 świeży owoc.
  • Kolacja: 1 plasterek szynki, 2 jaja na twardo, sałata z olejem i cytryną.

 

Dzień 4 i dzień 11

  • Śniadanie: 1 kubek czarnej kawy, 1 łyżeczka cukru.
  • Obiad: 1 rozdrobniona marchewka, 1 jajko na twardo, 1 szklanka serka naturalnego.
  • Kolacja: sałatka owocowa, 2/3 szklanki jogurtu naturalnego.

 

Dzień 5 i dzień 12

  • Śniadanie: 1 kubek czarnej kawy, 1 łyżeczka cukru.
  • Obiad: duża ryba, 1 duża, rozdrobniona marchewka z cytryną.
  • Obiad: 1 kawałek mięsa wołowego, sałata i brokuły.

 

Dzień 6 i dzień 13

  • Śniadanie: 1 kubek czarnej kawy, 1 łyżeczka cukru.
  • Obiad: kawałek kurczaka, sałata z olejem i cytryną.
  • Kolacja: 2 jajka na twardo i marchewka.

 

Dzień 7

  • Śniadanie: kubek herbaty bez cukru.
  • Obiad: niskotłuszczowy kawałek mięsa z rusztu.
  • Obiad: nic.

 

Jeśli chcesz stracić bardzo wagę szybko, to dieta kopenhaska, znana jako dieta 13-dniowa lub dieta duńska, jest dokładnie tym, czego potrzebujesz. W ciągu 13 dni można stracić od 5 do 10 kg, w zależności od początkowej masy ciała na początku. Ta dieta odrzuca jedzenie wielu składników, a zaleca zjadanie jaj, chudego mięsa, sałaty oraz picie kawy.

1 thought on “Dieta kopenhaska – Główna charakterystyka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *